onsdag, augusti 06, 2008

onsdsag

Baksmälla med extra allt.

6 kommentarer:

Maria Therés sa...

Jag har lösningen: Våfflor. Massor, massor av våfflor. Och kaffe från Hugos.

InfiniDimm sa...

Det blev en kaffe och punchrulle på Linné hörnan, tillsammans med det senaste kapet från biblioteket, Bret Easton Ellis GLAMoRAMA.

Rullen var, hör och häpna, vattnig. Synnerligen märkligt.. samt alldeles för mäktig för min sköra mage.

Fortfarande seg i bollen :(

Våfflor hade möjligen varit mäktigt det med, men det lät som ett trevligt förslag.

Maria Therés sa...

Ok, nu mår jag lite illa.

Jag fick hem "Oryx and Crake" av Margaret Atwood, ska ta mig den till Hugos och hetsdricka mig nykter igen.

Hade du trevligt igår?

InfiniDimm sa...

Jag hade den som kurslitteratur i en CEMUS-kurs för nått år sedan. Det var en lite intressant tanke hon drev. God läsning.

Trevligt hade jag. Kul vore kanske att ta i. Men trevligt alla gånger.. men jag kanske är där och blir underhållen av fel anledningar.. Jag känner mig lite som en observatör... och så traskar jag omkring och tycker att folk är.... i brist på bättre ord "köttiga". Vilket är roande.. på ett.. nedlåtande sätt. Så när jag går där och muntert iakttar folks beteenden tycker jag samtidigt att jag är lite lumpen för att jag tycker så.

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen, det är förbannat underhållande att titta på människor.

Du då?

Maria Therés sa...

"Köttiga"? Som i robust eller.. ätbar?

Jag är lite på min vakt mot Atwood. Är hon inte lite väl highbrow? "Glamorama" tyckte jag om, men var inte "The Rules of Attraction" bättre? Säg till när du har läst klart.

Jag blev erbjuden glögg igår. O.o

InfiniDimm sa...

Det kanske är "köttsliga" jag menar. Inte så mycket finess och elegans utan mera... könsdrift en masse.

Har inte läst något mer av henne.. Så intressant/bra var hon inte.

Ja jag läste det.. är glögg det nya ska vi gå hem till mig och dricka te? Eller var det glögg som i kryddat vin som man vanligtvis dricker vintertid? Trevligt initiativ i vilket fall. Du skulle tackat ja. För det poetiska i det hela.