torsdag, augusti 14, 2008

Kafka

Här om dagen var jag och hyrde tre filmer. Efter att ha hört mig för med mina med-tittare hade jag några olika önskemål att ta hänsyn till. Det mest specifika var ett önskemål om Charlize Theron, följt av ett nyvaket intresse för klassiker och kultfilmer. Dessa utmynnade efter nogrann övervägning i följande filmer: ÆonFlux, Enter the Dragon och Kafka.

Efter att ha sett de tre filmerna är det utan tvekan Kafka som lämnat djupast avtryck. Den prickar in 6.9 IMDbpoäng, lite lågt kan jag tycka, men så är det ingen kioskvältarlättviktsaction heller. Filmen är en blandning av en biografi och en exposé över några av hans verk - tydligen, jag har inte läst några av dem än.

Filmen är ganska lågmäld. Handlingen och känslan drömsk..

Synnerligen underhållande. Me likey

3 kommentarer:

Maria Therés sa...

Åh, den skulle jag vilja se! Och appropå det: Läser för tillfället en Kafkabiografi av Max Brod - den borde du läsa härnäst!

InfiniDimm sa...

ptja, om du raskar dig på kan du se den innan jag lämnar tillbaka den, samt låta dig serveras ett försök till matberedarberedd mat. Som inte smakar så illa som jag trodde att det skulle göra.

vad sägs?

annars finns den att hyra sehr billiger på videostället i Kvarnen, alla tre filmerna för en femtiolapp i tre dagar!!

välkommen

Maria Therés sa...

Nu är det nog försent! :'-(