tisdag, augusti 12, 2008

Klubben för inbördes beundran

Jag har några bekanta som tryckte upp egna t-shirts en gång. Blåa var dem med vitt tryck i form av NATO-loggan. Superhippt tyckte de. Minns inte exakt vad jag tyckte men jag var nog inte fullt lika imponerad.

Frågan är nu om det berodde på något av följande:
1) De hade gjort egna t-shirts
2) De var jävligt nöjda med sina t-shirts och tyckte dom var hippa
3) De valde ett lite märkligt tryck. Ja menar... varför?

Ty mitt problem är följande. Jag smakar på idén att trycka upp min alldeles egna t-shirt i nån snajsig färg med min alldeles egna lilla lustifikation: ...mot bättre vetande? i fräsigt tryck över bröstet. Eller helt diskret i nacken, eller kanske över hjärtat. Det är än så länge något oklart.

Men, eftersom jag vill fraternisera med de coola katterna i stan och inte riskera att uppfattas som ohipp, idiot och/eller banal m. m. måste jag gå fram varligt med dessa bestyr.

Risken för att jag råkar ut för åtminstone 2 och 3 är ju tämligen överhängande. Jag kommer att tycka att jag är världens mest lustifika person och bli ledsen när folk inte har vett att uppskatta mig för detta. Varför kommer dom inte det, jo därför att som tänker.... vadå "mot bättre vetande?", varför har han en t-shirt som det står så på?

För övrigt kanske jag, precis som NATO, också borde ha någon typ av emblem eller logotyp. Hmm.



För övrigt två. Jag har en brun spindel med ett kors på ryggen som bor utanför mitt fönster. Där har den spunnit ett tämligen stort nät att passa sin tämligen stora kropp. Den sitter mest där.. men när något flygfä förirrar sig in i näten går det undan, ty snart blir den inlindad i... äsch, ni vet hur det funkar. Men det är lite intressant att sitta och titta på från första parkett såhär.

Inga kommentarer: