torsdag, januari 14, 2010

Jorden stod stilla.

Hon talar.


___________________________________________________

Utan att på något vis vilja förminska betydelsen av F i mitt liv måste jag ändå tillstå, nu när röken har lagt sig, publiken skingrats, det har tänts i taket och kropparna börjat räknas in, att en av de sämre sakerna med att hastigt och lustigt(?) bli utsparkad ur sin delade lägenhet är att man inte har tid att packa så omsorgsfullt som man kanske skulle önska. Detta blir särskilt tydligt när man i ett senare skede letar efter specifika saker i sina flyttlådor. Fjärrkontrollen till exempel... i vilken låda ligger den. Boken som jag har jagat sen i höstas... ?

För övrigt är det fantastiskt skönt att känna något i kroppen igen. Jag har saknat det oerhört.

D hörde av sig efter flera års tystnad.. Vi har iofs haft lite kontakt på den stora nostalgitrippen, men nu var första gången vi hörde varandras röster på runt ett decenium. Han påpekade att jag hade väldigt mörk röst... Jag hamnade märkligt nog i en helskum försvarsställning, kom på mig själv varpå vi skrattade gott. Jag har hört det förut, sa jag. Han nickade förstående.
Det ska bli kul att träffa honom! Det var alldeles för länge sedan.

Inga kommentarer: