söndag, januari 17, 2010

Hejja!

Precis som alla andra slår ifrån sig nedslående statistik och medelvärden gör även jag det. Bland dagens nyheter kan man läsa att en genomsnittlig man kan dra i sig tio tolv stora starka, lågt räknat, under en kväll. Jag tror att jag dricker mindre än så.

Inte heller känner jag mig, precis som förutspått, träffad av artikeln om Jonas som ska ägna början på detta år åt att komma i form. Nu är inte jag trettiofem, men väl singel och... ptja.. aspirerande stockholmare åtminstone. Så artikeln handlar ju om mig om om ett decenium åtminstone. Världens chans således, att ta till sig tipsen redan nu för att slippa bli träffad på riktigt om tio år. Chansen för att det händer? Den som lever får se.

Jag skulle dock också vilja göra en sån där hälsokoll... jag tror, precis som Jonas, att jag lever hyggligt sunt. Jag räknar förvisso inte kalorier, äter lite som jag vill, moffar i mig godis när det finns och tycker att öl är gott.. Ha..! Sicket självbedrägeri.. Jag käkar iallafall hemlagad mat sju dagar i veckan.. Min träning är i ett sorgligt skick bestående av infall och ursäkter utan någon direkt kontinuitet. Igår försökte jag springa hem från syrran... det gick bra tills jag och mitt knä blev trött. Då slutade jag och gick, linkade och haltade jag hem.. buhu.

Inga kommentarer: