tisdag, november 17, 2009

mer av samma

Vilket innebär att världen snart kommer att befolkas av skummisar, ränksmidare, sabotörer med mera, förutsatt att man är lagd åt det hållet. Har man istället en positivare syn på människor ser man andra saker. Och så vidare.

Man skulle kunna föreslå sanningen som den lins varigenom man ser världen. Men det faller ju på sin egen rimlighet i alla icketriviala fall.

Kvar blir rimligen att redovisa sin syn på saker och ting i anslutning till vad man ser, i de fall det inte framgår.

Jag är hoppfull likt en schizofren och ser således meddelande och samband i färgsättningen på pizzakartonger, i hopknölade papperslappar och i mönstren som högarna av höstlöv bildar i trappuppgångar. Verklighet. Inbillning. En dopad hjärna på högvarv kan väl också vara sann?

Undrar om det här inverkar menligt på mina jobbchanser. Haha.. eventuella arbetsgivare gör bäst i att läsa en del del och dra sig för att komma till snabba slutsatser. Jag vet vad jag gör. Verkligen.

I den klassiska världen är det här nog fel reaktion. Jag är själv lite förbryllad.. något har förväxlats. Det var inte så här det borde vara. Eller så är den en del av ett fortsatt och kontinuerligt växande av precis det slag jag har företagit mig. Det ena utesluter förvisso inte alls det andra.

Det är inte alls som det borde, men ändå märkligt underhållande med all all förvirring, perspektiv och pikanta insikter.

Inga kommentarer: