fredag, november 20, 2009

Gryningstid

Det är märkligt att komma till insikt om att man saknar insikt om sig själv. Allra helst om man är i insiktsbranschen och tror att man har koll. Det blir liksom ett steg framåt, men två steg bakåt. När sedan en del av insikten är av ett sådant slag att man börjar tveka på huruvida det är lämpligt att man har myndighetsansvaret över sig själv... ja, då är det inge kul längre.

Somliga har ifrågasatt metodvalet i det projekt som förhoppningsvis mynnar ut i att jag hittar mig själv. Säkert på goda grunder. Jag har inte så mycket valt, som snott receptet rakt av från en blandning av myter om vad man bör göra i sådana här situationer. Kanske presenterar jag det på fel sätt eftersom jag famlar mig fram utan något riktigt eller väldefinierat mål i sikte. Då blir det lättare att ta till någon Hollywoodskschablonbild. När det blir dags att sammanfatta det här kapitlet kommer det sannolikt att se helt annorlunda ut.. men det vet jag som sagt inte än.
Hör på det här, inspirerad av Zen and the art of motorcycle maintenance samt diverse bilder av den fria och lite otämjda motorcykelåkaren har jag flyktigt övervägt tanken att åka på semester på en 125a. Att med vinden i håret, nästan, puttra fram genom europa med en sovsäck och ett litet kök. Sitta på en strand i frankrike och titta ut över atlanten, åka på slingriga serpentiner i schweiz, titta på formel 1 i de belgiska skogarna, gå på musikfestivaler i skottland och dricka öl på ett mikrobryggeri i tjeckien. mumma. Lite olikt mig, måste jag få säga.

Det är lite skrämmande att jag inte alls tänkte såna här tankar för två månader sen. då gick jag och funderade på hundraser. Mein gott.. jag har verkligen ingen som helst uppfattning om vem jag är. Är det av den här anledningen som man skulle ha åkt till sydostasien efter gymnasiet? Och ändå känner jag mig inte vilsen... Inte så att jag vet precis vad jag vill... men ovissheten skrämmer inte.. istället ser jag bara möjligheter överallt.

LadyB nu är vi tillsammans igen. Och visst, skaka på huvudet du, men åh vad det är härligt att vara tonåring igen!

Inga kommentarer: