tisdag, oktober 28, 2008

Kulturtant 2.0

På tåget satt jag och fantiserade om detta inlägg. Jag skulle skriva om kulturtanten och hennes dotter som satt mitt emot mig och efterlyste sällskap som var intresserade av att diskutera litteratur och att försöka förstå sig på världen genom explorativa samtal. Till skillnad från kulturtanter som bara är kulturkonsumenter, som går på alla visningar, författarkvällar och så vidare. Näe, de här två ville gå vidare.. tränga djupare in i kulturen. Reflektera och diskutera.

Kulturmamman var dock inte intresserad av någon organiserad grupp eller ett specifikt ämne. Näe, bara några att diskutera aktuella frågor med.. Gärna personer som var på ungefär samma nivå, några specialkunskaper var det inte tal om, utan allmänt intresserade av kultur och världen runt omkring oss.

Jag satt, som du förstår, och tjuvlyssnade. Och tänkte för mig själv.. att det är ju det där jag också efterlyser. Och så tänke jag på det inlägg jag skulle skriva. Men nu när jag är hemma känns det inte så spännande längre.

Dessutom har jag huvudvärk.

Inga kommentarer: