onsdag, mars 21, 2007

Beach 2007

Sammanfattning:
Beach 2007, dags att börja?
Löpningen har kommit igång och jag har gjort några upptäckter.
Har jag en framtid som mtbförare?


Med våren i antågande är det kanske dags att dra igång en ny säsong av Beach.. jag tror att det är den 2007:e i ordningen. Somliga kanske tycker att det är alldeles för sent, våren är ju som sagt redan i antågande, men eftersom jag inte har börjat tidigare så är det ju som det är.

Nåväl, efter att ha haft viss kom-i-gång-ångest inför den Långa Tävlingen snörade jag på mig skorna förra veckan och gav mig ut i solskenet. Det gick oförskämt bra och när jag lite oförstående råkade fråga F varför inte hon sprang längre än vad hon gör blev hon en aning oförskämd och tyckte att jag var buffel. Nåväl, jag var ut igen två dagar efter detta. Och ytterligare två dagar senare och tror mig nu kunna påstå att jag har kommit igång med löpträningen. Det har varit himla geggigt ute, något som inte har avskräckt utan snarare sporrat mig än mera. Det ser ju så himla läckert ut att stå och göra rent dojjorna med en hink ljumet vatten och diskborste på trappen iförd toppluva. Jag känner mig åtminstone medans jag gör det.
Några dagar efter att jag kom igång damp det ner ett nummer av ett inspirationsmagasin som testade trail-skor. Som den helsucker jag är för teknoprylar läste jag snabbt igenom testet och bestämde mig för att jag naturligtvis behöver ett par trailpjuck. Efter att tummat igenom magasinet några dagar kastade jag mig på hojjen och cyklade till Kung Björn, parkerade och gömde överflödiga kläder under en sten. Sen var jag redo för att dra till skogs.
Snabbt insåg jag två saker.
1) Har det börjat skymma i det fria så är det redan mörkt inne i skogen.
2) När snö smälter blir det vatten. När det blir vatten blir det vattenpölar.
Men lika glad var jag för det. Fast lite irritation uppstod dock i och med att mina stickade vantar sög i sig alla barr dom kunde få tag på.
Senare i veckan fick jag låna Js pannlampa och gav mig ut på en kvällstur. Det var rätt fräsigt när el-ljusspåret slocknade vid tiotiden och allt blev mörkt. Nåväl, jag hade ju pannlampa och fortsatte min lilla jogg. Blev alldeles förtjust och kände mig superfräck när ljuskäglan spelade över skogen bara för att jag vred på huvudet. Såhär i efterhand känner jag mig lite fånig över den barnsliga glädje det gav mig.

Förutom att bli traillöpare har förra årets idé om en karriär som mtbförare återkommit. Kommer jag inte iväg på utbytet ökar definitivt chanserna till att mina pengar omvandlas till en hoj. Har hittat lite fräsiga hojjar men har som vanligt svårt att besinna mig. Vill ha många fräsiga specs men betala lite för det. När gjorde jag det köpet senast?

Vi får väl se hur det går, först lär jag ju ha ett besked om resan som sagt.

Inga kommentarer: