tisdag, december 09, 2008

...

undvikande som problemlösningsmetod.

jag har nu börjat författa resultaten från min undersökning. jag har lite svårt att hitta på ett bra sätt att strukturera dem på. därför läser jag om fiffiga program till Ubuntu, olika artister som kommer till Sverige med mera.

Ibland kan jag tänka att det vore spännande att leva någon annans liv. För att få nya perspektiv liksom. Dels för att se hur andra tänker och gör med sig själva. Men även för att se hur jag själv uppfattas.

Att vi bedriver vetenskap, mäter och förklarar saker på det sätt vi gör, med teser och bevis och sånt... det börjar gå upp för mig att det är ett väldigt trubbigt sätt att hantera saker och ting. Att det är somliga saker vi inte ser för att de ligger bortom vår fattningsförmåga.. vilket kanske beror på andra saker än främst hur vi bedriver forskning. Men jag tycker att dom är närbesläktade.

Nu ska jag ut och springa.

Inga kommentarer: