tisdag, september 30, 2008

tisdag

Efter många långa om och med ska nu exjobbskursen äntligen registreras.. Även om någon del av mitt medvetande antog att det skulle bli så, förr eller senare, är det ändå en tämligen skön känsla av "Äntligen" tillsammans med en sten som trillat ut mitt bröst. Phew.. CSN, here I come.

Jag har börjat läsa The philosophy of friendship av Mark Vernon, som en del i mitt exjobb. Tanken var nog att jag mest skulle skumma igenom den och se om jag hittar något meningsfullt, men åtminstone de 48 första sidor som jag läst såhär långt har varit allt för spännande och insiktsfulla för att skumma sig igenom.

Jag hoppas kunna återkomma med en lite mer djuplodande kommentar framöver, det förtjänar den nämligen. Och detta för mig osökt in på det här med världens samlade verk och hur lite man har möjlighet att ta till sig.. Tänk vad mycket bra böcker man känner till men aldrig kommer att få läsa, vad mycket bra filmer man inte kommer se, och betänk att de filmer och böcker man inte känner till som är ännu bättre, sannolikt än så många fler... och därom är man helt omedveten.

Inga kommentarer: