söndag, september 09, 2007

En gammal vän

"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom, that is what it is, okay? Keep that in mind at all times, thank you."

I kväll gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge. Jag lyssnade på musik. Det är jag hemskt glad för. Jag minns inte riktigt när det var jag tappade bort mig själv och musiken.. men nu har jag hittat tillbaka till den. Det var hemskt länge sedan musiken gav mig sådan glädje och inspiration som den gjorde ikväll.

Den var rik och nyanserad, full av glädje, påhittighet och energi. Något som var synnerligen tacksamt att ta emot efter en dag med slokande öron, ett tungt huvud och ett dystert sinne.

Det var riktigt trevligt att sitta där för sig själv. Att stänga av telefonen, datorn och sen släcka ner i hela lägenheten.. och bara lyssna. I halvmörkret med lite glass och en skvätt whiskey med mig själv och mina tankar och känslor. Det tog i och för sig inte så himla lång tid innan musiken hade gripit tag i mig och ruskat om mig kraftigt nog för att känslor och tankar skulle försvinna för att ersättas med glada tankar och en skön känsla av.. ren glädje. Så som jag känner den.

Snart kom dock tankar på större bättre och finare upplevelser. Mera ljud.. mera skivor, bättre precision i återgivningen.. mera teknik.

Nu sitter jag och växlar mellan den här sidan och Hifiklubbens hemsida.. tusan också.

på återseende.

Inga kommentarer: