måndag, september 03, 2007

audiofån

Efter min senaste insikt blev det ganska trist att försöka plita ner mina tankar och funderingar. Men here goes..

Jag har flyttat ner till Uppsala.
Jag har varit ut med K och hojjat.
Jag har, idag faktiskt, varit ute och sprungit på jag vet inte hur länge.
Jag har haft ett uppsatsmöte.
Jag har varit med vänner i skärgården och grillat, käkat kräftor och haft det trevligt.
Jag har fjällvandrat.

och det är det.

Tankar som jag har tänkt.. mja.. mest frågor till mig själv eller folk som råkat stå i närheten. Det mest "edgy" var när jag ifrågasatte varför demokrati är bra. Detta efter att inte alls ha blivit nöjd med att bli nedröstad trots att det skedde i demokratisk ordning.

Jag fick ett erbjudande om att förstärka högtalarparken. Utgående modell som var prissänkt till 2/3 av org. pris. Sugen.. så sugen.. men fattig, så fattig. Vidare har kloka personer förklarat för mig att jag inte kommer att kunna utnyttja prestandaökningen på ett sätt som skulle motsvara de ekonomiska utläggen. Inte helt nöjd.. men det var det enda rimliga. Diskussionerna förde åtminstone det goa med sig att jag återigen börjat intressera mig för ljudåtergivning och min CD-samling. Samt att jag börjat kolla på en ersättare till den gamla slitvargen från Sony.. som börjat glappa och som nästan aldrig varit bra.

Till nästa gång..

Inga kommentarer: