söndag, oktober 21, 2007

Betraktelser från ett dansgolv.

great spirits proclaim that: capitalism, is, indeed organizied crime..

efter en kväll på klubb kommer jag hem och läser om kändis som har åsikter om nattlivet. man tycker att könsrollerna är från stenåldern, ytligheten maximal och respekten minimal.

och så kanske det är. vad vet jag. jag går inte på de ställen man pratar om. däremot var jag igår på ett ställe känt för sin.... köttighet. och jo.. köttigt var det. men jag tror eller hoppas att det på något sätt är på lika villkor. pojkar går dit för flickorna. flickorna går dit för pojkarna.

jag ska inte fördjupa mig i det här.. men jag vill få sagt att jag har lite svårt att förstå hur man inte kan hitta en lösning på det problem det verkar innebära att få gå på klubb och få en knasig kvinnouppfattning. för nog är det ett problem alla gånger. på klubb A får man inte ha mer än trosor och bh på sig, har jag läst.. varför går man då inte till klubb B där man blir behandlad som en människa? Får man ingen uppmärksamhet där..? För att man har brallor och en topp på sig..? Om det är så, bör man då inte ta sig en funderare på vilken sorts uppmärksamhet man är intresserad av..?

Eller missar jag något..? Är det coola gängets snedvridna ideal som är det enda som gäller eftersom det är coola gängets ideal? Eller kan man tänka sig att man, åter igen, bör ta sig en funderare på sina egna ideal och kanske inse att rosa skjortor alltid.. ALLTID är fult.. oavsett om det är på modet eller inte?

Tänk själv... hur fantastiskt svårt kan det vara?

Och snälla ni, motsäg mig.. varför har jag fel? Var i mitt resonemang går jag bort mig? Vilken premiss är felaktig? Vilken slutsats är upp åt väggarna? Peka mig i rätt riktning, snälla!!

Inga kommentarer: